본문 바로가기
음악

(Christina Perri) Thousnad years 가사 해석

by LightBlogger 2020. 8. 12.

Heart beats fast

Colors and promises


심장이 빠르게 고동치고

서약들은 찬란히 빛나요.


How to be brave

How can I love when I'm afraid to fall


어떻게 하면 더 용감해질 수 있을까요.

이리 두려워서야 어떻게 당신을 사랑할 수 있을까요.



But watching you stand alone

All of my doubt, suddenly goes away somehow

One step closer


하지만 홀로 서 있는 당신을 볼 때

내 모든 번민들은 씻은 듯 사라져요

난 이제, 그저 당신을 향해 한 발 다가가요.



I have died everyday, waiting for you

Darling, don't be afraid, I have loved you for a thousand years

I'll love you for a thousand more


나는 당신을 만나기 위해 이제껏 죽어 왔던 거예요.[각주:1]

내 사랑, 두려워 말아요.

나는 지난 천 년간 당신을 사랑해 왔고

앞으로 천 년을 더 사랑할 거예요.



Time stands still

Beauty in all she is


시간이 멈추고

그녀는 말할 수 없이 아름답네요.


I will be brave

I will not let anything, take away

What's standing in front of me


용감해지겠어요.

그 무엇도, 내 앞에 있는 이 사람을

빼앗아 갈 수 없도록


Every breath, every hour has come to this

One step closer


모든 호흡, 모든 시간들이 결국 우리를 여기로 이끌었네요.

나는 당신을 향해 한 발자국 다가가요.



I have died everyday, waiting for you

Darling, don't be afraid, I have loved you for a thousand years

I'll love you for a thousand more


나는 당신을 만나기 위해 이제껏 죽어 왔던 거예요.

내 사랑, 두려워 말아요.

나는 지난 천 년간 당신을 사랑해 왔고

앞으로 천 년을 더 사랑할 거예요.


And all along I believed, I would find you

Time has brought your heart to me, I have loved you for a thousand years

I'll love you for a thousand more


언젠가 당신을 만날 수 있을 거라고 내내 믿어 왔죠.

결국 시간은 당신을 내게 이끌어와 주었어요.

나는 지난 천 년간 당신을 사랑해 왔고

앞으로 천 년을 더 사랑할 거예요.









  1. 필멸자인 화자가 불멸자인 연인을 향해 하는 말이라고 한다. (영화 브레이킹 던 PART 2) [본문으로]
반응형

댓글